Přihlášení ERP news
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Jak technologie hlídají technologie? |
Internet věcí neproniká do běžného života jen prostřednictvím termostatů řízených z počítače nebo alarmových systémů propojených s chytrými telefony, ale má vliv i na oblast podnikání. Speciální senzory kontrolují nejen motory letadel, ale i výrobní linky. Společnosti se tak snaží případným poruchám předcházet včasným vyhodnocením dat. Správnou analýzou nasbíraných dat z nejrůznějších oblastí výroby, prodeje i fungování produktů v praxi lze předcházet mnoha problémům, vyvíjet novinky a hlavně mít přehled. Podle výzkumů, na kterých se podílela společnost IFS s.r.o., až 86 % lidí, kteří se pohybují v prostředí podnikání, věří ve smysl digitální transformace. Celých 40 % však nemá žádnou strategii, jak internet věcí využít ve svůj prospěch. Internet věcí v praxiIFS Czech s.r.o. se nedávno rozhodla zpřístupnit pro své zákazníky IFS IoT Bussiness Connector a to jako součást podnikového software IFS Applications. „Toto řešení již několik společností využívá. V rámci spolupráce s IFS ho v podstatě otestovaly v praxi. Jako příklad můžeme uvést norskou společnost Sporveien, která v Oslu působí v dopravním sektoru,“ upozorňuje Pavel Bláhovec obchodní ředitel společnosti IFS Czech s.r.o. Internet věcí se rozhodla společnost využít při správě metra a tramvajových linek. Systém, který varuje včasPředejít prodlevám v dopravě tak pomáhá nová technologie například díky kontrole zavírání dveří. Senzory automaticky odesílají informace o stavu dveří u souprav, které jsou právě v provozu. Z těchto dat pak společnost Sporveien může vyhodnotit, kdy hrozí porucha. „Výzkum společnosti ukázal, že rychlost zavírání dveří se až do okamžiku zaseknutí postupně snižuje, toto zjištění vedlo k vytvoření aplikace, která proaktivně monitoruje jejich stav a automatizuje údržbu,“ vysvětluje Pavel Bláhovec. Díky přímému propojení s podnikovým systémem lze tedy kritický moment předpovídat a řešit provedením servisu ještě předtím, než ovlivní koncového zákazníka. V tomto případě cestujícího, který není zdržen zpožděním dopravní linky. Foto: Sporveien AS
|