Přihlášení ERP news
Partneři webu
- Centrum pro výzkum informačních systémů
- CVIS Consulting
- Komplexní informační systém K2
pro management podniků
Aplikační statistiky jako podklad pro rozvoj informačního systému firmy |
Pátek, 27 Květen 2016 16:32 | ||
Informační systémy se s neustále přibývající funkčností stávají komplexnější, zároveň ale také náročnější na pochopení všech možností. Mnohdy stoupají i celkové nároky na výkon hardwaru. Pro vývojáře i pro zákazníky je tak důležité mít co nejvíc informací o tom, jaké funkce a postupy jsou vlastně v reálu používány a jak každá jednotlivě zatěžuje klientův hardware. Právě k získání těchto informací, které vedou k lepšímu plánování rozvoje softwaru jak na straně výrobce, tak na straně zákazníka, slouží aplikační statistiky. V praxi se jedná například o data o počtu použití jednotlivých funkcí, vytíženosti hardwaru či optimálním využití licencí. Platí přitom, že veškerá nasbírána data by měl vidět dodavatel i zákazník, a vždy by mělo jít pouze o údaje statistické, nikoli o samotné uložené informace. Využití aplikačních statistik pro budoucí směřování systémuAplikační statistiky mohou posloužit v celé řadě různých případů. Tím nejdůležitějším je už zmiňovaný přehled o využití jednotlivých funkcí komplexního a mnohdy navíc individuálně přizpůsobeného informačního systému. Z pohledu dodavatele je totiž hned na první pohled viditelné, které části systému jsou u jakého zákazníka používány, a které nikoliv. Při vývoji nových verzí se tak dodavatel může zaměřit a rozvíjet případně optimalizovat to, co je pro jeho uživatele nejdůležitější. Tyto data mají podobný význam i pro zákazníka. I on ví, které funkce jeho zaměstnanci používají a na které by se s dodavatelem systému měli společně zaměřit. Získaná data lze ale použít i při přechodu na nové verze, kdy je důležité se rozhodnout, jaké individuální úpravy vytvořené na míru je potřeba zachovat a jaké je možné z důvodu nepoužívání vypustit. Lepší technická podporaAby informační systémy zvládly pokrývat více a více úkonů uvnitř firmy, obsahují řadu různých nástrojů a funkcí. Každá firma je navíc rozdílná a vyžaduje proto i vlastní individuální úpravy na míru. A protože jsou tyto systémy často navíc otevřené a zákazník si může úpravy vytvářet či upravovat i sám, je potřeba poměrně často konzultovat určité kroky, úpravy či případné problémy přímo s dodavatelem. Díky aplikačním statistikám je při této komunikaci technická podpora o krok napřed. Nemusí totiž zjišťovat, na jaké verzi systému zákazník běží, jaké mají jeho uživatelé operační systémy, jak je aplikace vytěžována a podobně. Všechny tyto informace má technická podpora k dispozici a dokáže se tak lépe a rychleji věnovat samotnému řešení problému. Aplikační statistiky pomohou i s hardwaremS dlouhodobým používáním a vznikem nových funkcí stoupají nároky na hardware. Aplikační statistiky jsou schopni odpovědět i na otázky spojené s tímto problémem. Díky nasbíraným informacím dodavatel pozná, zda se v konkrétním případě jedná o zbytečně komplikovaně napsaný skript, nesprávné používání funkcí či opravdu o nedostatečný hardware. Poradí poté, jakou část hardwaru je pro další bezproblémové používání potřeba nahradit. Z aplikačních statistik těží obě stranySmysluplné aplikační statistiky pomáhají oběma stranám dosahovat ve vzájemné spolupráci lepších výsledků. Je však potřeba mít ke svému dodavateli opravdu důvěru. Ideální je proto, když zasílané data vidí obě strany a jedná se pouze přenos statistik, ne konkrétních uložených informací. Vybírejte proto ideálně takové dodavatele, kteří ke sběru informací přistupují právě tímto způsobem a aplikační statistiky využívají pouze ke zlepšování chodu vaší aplikace.
|