Přihlášení ERP news



Přihlaste se k odběru newsletteru ERP news, ve kterém pravidelně rozesíláme ty nejzajímavější články ze světa ERP.



Partneři webu

"Většina CIO ještě není připravena převést ERP mimo svá datová centra...,"

Čtvrtek, 21 Duben 2011 09:52
01-infor-richardson-01 říká Bruce Richardson, ředitel pro strategii společnosti Infor

Bruce Richardson, bývalý ředitel výzkumu v analytické společnosti AMR Research a odborník na trhy s podnikovými aplikacemi, se v lednu 2010 stal ředitelem pro strategii ve společnosti Infor. Pod jeho vedením uvedl Infor novou aplikační integrační strategii a začal nabízet nové možnosti v oblasti cloudových aplikací. Proto jsme jej požádali jak o rekapitulaci dosavadního vývoje, tak i vizi dalších kroků společnosti Infor na trhu ERP.

 

Vyměnil jste pozici analytika za manažerskou pozici v jedné ze společností, kterou jste sledoval v rámci svých průzkumů. Na co osobně jste se nejvíce koncentroval prvních 365 dní v Inforu?

Mým hlavním cílem bylo lépe komunikovat produktový a technologický příběh Inforu a podporovat tak nový byznys. Za tu dobu jsem nalétal po světě určitě na dvě stě tisíc mil, abych se setkával se stávajícími a potenciálními zákazníky a samozřejmě také s našimi obchodními zástupci a partnery. Devadesát pět procent svého času jsem se věnoval našim ERP řešením, zejména pak Infor ERP LN a SyteLine.

A jaký je tedy ten technologický příběh, který jste vyprávěl?

Začal jsem každou konverzaci či prezentaci větou, že nechceme být jen dalším dodavatelem softwaru, ale že chceme být jejich partnerem. Chceme jim pomoci vyřešit jejich skutečné obchodní problémy. Pro lidi, se kterými jsem hovořil, byla tato idea velmi přitažlivá. Oni vědí, že implementují systém, který budou využívat deset let, a někdy i mnohem déle. Takže hledají důvěru a nejenom systém a jeho funkcionality.

Zadruhé jsem zdůrazňoval rychlost, s jakou inovujeme naše produkty, abychom zachytili aktuální výzvy. Když jsem popisoval náš nový integrační software ION na setkání s jedním globálním zákazníkem v Číně, jejich CIO manažer řekl, že se mu tato vize velmi líbí. A já jsem odpověděl, že toto není jen vize, že ION software začneme dodávat již v únoru a že bude k dispozici vše, o čem jsme hovořili posledních dvanáct měsíců. Lidé byli opravdu překvapeni tím, jak rychle jsme během loňského roku postoupili a inovovali naše produkty.

 

S Infor24 nyní nabízíte i vlastní cloudová řešení. Jsou použitelná také v oblasti ERP?

Ano. Našim cílem je poskytnout zákazníkům široké možnosti nabídek, které nejlépe vyhovují jejich rozpočtům a personálnímu obsazení. Budeme pokračovat v nabídkách tradičních on-premise licencí, navíc také dodáváme hostovaná řešení. Loni v červnu jsme oznámili, že budeme nabízet v cloudu také SyteLine na bázi předplatného pro jednoho uživatele za měsíc.

Stále jsme ovšem v oblasti cloudových ERP řešení ve fázi, kdy je na straně zákazníků více zvědavosti než skutečné poptávky. I když součástí každého ERP je v současnosti sekce o cloudu, většina CIO ještě není připravena převést své kritické ERP aplikace mimo svá datová centra. Zatím u nich převažují spíše rizika nad přínosy. Abychom jim trochu ulehčili jejich rozhodování, nabízíme pro SyteLine speciální možnost „try before you buy“, takže zákazníci se mohou rozhodnout, zda chtějí zavést řešení on-premise, v cloudu nebo hybridní řešení kombinující oba přístupy.

Co se nejvíce podařilo v oblasti byznysu v roce 2010?

Přišel jsem do Inforu s pevnou vírou, že se nemůžete stát lídrem v oblasti podnikových aplikací, pokud nemáte dominantní pozici na ERP trhu. Měli jsme skvělé produkty, ale chyběl nám tah na bránu. V Severní Americe jsme se proto s naším ERP týmem zaměřili na tři oblasti: získat nové zákazníky, přesvědčit stávající zákazníky, aby v nás viděli partnera, a pracovat v těsném kontaktu s našimi distribučními partnery.

A funguje to: znatelně jsme zlepšili naši konkurenční pozici oproti takovým dodavatelům, jako je Epicor, MS Dynamics, Oracle a SAP. Dalším krokem bude zopakovat to samé v Evropě – budeme nyní na evropském trhu mnohem agresivnější.

Pokud se týká cílů na rok 2011, chceme se nyní více zaměřit také na větší společnosti. Máme několik nových důležitých aplikací, které plánujeme uvést na jaře. Také přijdeme s novými nástroji pro oblasti řízení výkonnosti a řízení dodavatelského řetězce. Našim cílem je změnit způsob, jakým trh vidí Info

Jaké změny přinese nový manažerský tým okolo nového výkonného ředitele Charlese Phillipse?

Opět bych zmínil rychlost, s jakou jsme šli dopředu v roce 2010. Pod vedením Charlese budeme ještě rychlejší. Přijdou nové iniciativy. Jednou z nich bude vybudovat nové partnerství s velkými systémovými integrátory a předními technologickými společnostmi. Další iniciativou bude posílení vybraných best-in-class řešení, jako je Infor CRM Epiphany. Díky předchozím zkušenostem ve společnosti Oracle bude manažerský tým klást velký důraz na produkty pro správu dat a business intelligence alias performance management.

Bude také posílena orientace na budování vertikálních řešení. Duncan Angove, náš nový prezident pro oblast produktů, marketingu a podpory, a Stephan Scholl, výkonný viceprezident globálních operací, za svého působení v Oraclu vybudovali silné vertikální obchodní jednotky.

 

Co bude největší výzvou pro Infor v oblasti ERP v roce 2011?

Kdybyste se mě byl zeptal minulý rok, byl bych řekl, že ekonomika. Myslím, že většina lidí již dnes věří, že krize je za námi a že nastává oživení. Hlavní výzvou softwarového trhu mohou být ti zákazníci, kteří upgradují z velmi starých systémů. Je celá řada zákazníků, kteří se svými systémy implementovanými v minulém století neudělali skutečně nic. Promarnili celou dekádu, kterou mohli využít k inovacím.

Jako obvykle ale existuje nechuť něco měnit, pokud to funguje. Avšak pokud se úspora nákladů a vyšší produktivita stanou základním předpokladem k udržení konkurenceschopnosti, podniky budou muset modernizovat velmi brzy. Budeme se muset ujistit, že jsme schopni vyhrát bitvy o tyto zákazníky – nejen mezi naší zákaznickou základnou, ale také v celém našem odvětví.


 
další články o ERP

Na co se zaměřit při výběru ERP?

 

Výmluvy, proč nový ERP "nefunguje"

 

Proč neodkládat inovaci ERP